میم‌کوین‌ها به این دلیل مجددا رشد خواهند کرد!

میم‌کوین‌ها به این دلیل مجددا رشد خواهند کرد!

بازار ارزهای دیجیتال در یک ماه گذشته با ریزش گسترده روبرو بوده و این موضوع بر سرنوشت میم‌کوین‌ها (Meme coins) هم تاثیر گذاشته. این دسته از ارزها که به خاطر جهش‌های ناگهانی قیمت شناخته می‌شوند، حالا با اصلاح بازار، افت کرده‌اند. با این حال، برخی از تحلیلگران با اشاره به عوامل کلان اقتصادی و بازگشت سرمایه کاربران به حوزه ارز دیجیتال، معتقد به بازگشت روند صعودی هستند.

در زمان نگارش این مقاله، ارزش کل بازار میم‌کوین‌ها حدود ۴۴.۴ میلیارد دلار است که نسبت به ۲۴ ساعت گذشته ۵.۸ درصد کاهش داشته و حجم معاملات آن نیز پایین آمده است. برای درک بهتر این موضوع، کافیست بدانید که ارزش این بازار در اوایل سال جاری بیش از ۷۰ میلیارد دلار بود که نشان می‌دهد بخش قابل توجهی از آن از زمان آخرین دوره رونق میم‌کوین‌ها از بین رفته است. با این حال، تحلیلگران بازار دلایلی را برای احتمال افزایش مجدد قیمت این دارایی‌ها عنوان می‌کنند.

بازگشت میم‌کوین‌ها همراه با سایر ارزهای دیجیتال

اکثر کارشناسان بازار بر این باورند که با توجه به الگوی مشابه با بیت‌کوین (Bitcoin) شاهد حرکت صعودی مجدد در توکن‌های میم خواهیم بود. این یک رویه‌ی رایج است؛ چرا که خوش‌بینی نسبت به پیشرو بازار ارزهای دیجیتال می‌تواند سایر بخش‌ها را نیز به رشد سوق دهد. نمونه‌ی بارز آن، ورود سرمایه به صندوق‌های قابل معامله‌ی مبتنی بر بیت‌کوین بود که منجر به افزایش فعالیت در امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و رونق میم‌کوین‌ها شد.

مطلب پیشنهادی: درآمد زایی با ارزهای دیجیتال

پیش‌بینی می‌شد که جولای ماه صعودی برای بازار باشد، اما عواملی مانند فروش دارایی‌های دیجیتال توسط آلمان و بازپرداخت‌های مرتبط با صرافی Mt. Gox، بر خوش‌بینی بازار تاثیر منفی گذاشت. این عوامل بر عملکرد میم‌کوین‌ها نیز تاثیر گذاشتند. با این حال، با توجه به خوش‌بینی تحلیلگران نسبت به افزایش قیمت بیت‌کوین و اتریوم، دارندگان توکن‌های میم همچنان به بازگشت روند صعودی قیمت‌ها امیدوارند.

احتمال کاهش نرخ بهره

کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در سال جاری، می‌تواند باعث افزایش سرمایه‌گذاری در دارایی‌های پرریسک شود و دارندگان میم‌کوین‌ها انتظار رشد قیمت را دارند. از طرف دیگر، افزایش نرخ بهره به دلیل نوسانات بالای این دارایی‌ها، باعث خروج سرمایه شده است. داده‌های اخیر مربوط به اشتغال در آمریکا، خوش‌بینی برای کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر را تقویت کرده و منجر به بهبود وضعیت کلان اقتصادی شده است. علاوه بر این، با روی آوردن کاربران به این نوع ارزها برای کسب سود سریع، ممکن است شاهد جهش دوباره‌ی این دسته از ارزهای دیجیتال باشیم.

منبع: coingape

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

امتیاز دهی به مقاله :

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *