فرصت سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

فرصتی بالقوه در بازار فعلی ارزهای دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر به دلیل نوسانات فراوان و حرکت های بالا و پایین در سراسر بازار، دوره ای سردرگم کننده را پشت سر می گذارد. در بحبوحه این بازار چالش برانگیز، در تاریخ ۹ جولای ۲۰۲۴، یک شرکت تحلیل درون-زنجیره ای به نام کریپتوکوانت (CryptoQuant) پستی را در X (شبکه اجتماعی پیشین توییتر) منتشر کرد که بر وجود یک فرصت بالقوه در این چرخه صعودی (بول مارکت) در حال انجام تاکید داشت.

فرصتی که تنها یک بار در یک چرخه صعودی پدیدار می شود

این شرکت تحلیلی در پست خود اشاره کرد که اندیکاتوری با نام «ضریب پوئل» (Puell Multiple) در طول چرخه های صعودی سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ به طور قابل توجهی کاهش یافته است و به دنبال آن، روند صعودی قابل توجهی در قیمت بیت کوین آغاز شده است.

طبق گفته کریپتوکوانت، شاخص ضریب پوئل معمولاً توسط معامله گران و سرمایه گذاران برای یافتن کف بازار نزولی (خرس) استفاده می شود، اما در شناسایی پایان فاز اصلاح در طول دوره صعودی نیز بسیار مؤثر است. به لحاظ تاریخی، کاهش شدید سود ماینرها اغلب نشان دهنده پایان دوره اصلاح در بازارهای صعودی و حتی نشانگر کف بازار در چرخه های نزولی بوده است.

در دنیای ارزهای دیجیتال، شاخص های سودآوری ماینرها برای ارائه بینش در مورد روندهای بازار بسیار مهم هستند. بر اساس مشاهدات صورت گرفته در سال جاری، به نظر می رسد که تحرکات مشابهی در سودآوری ماینرها در سال ۲۰۲۴ نیز مشاهده شده است، که نشان می دهد ممکن است به پایان فاز اصلاح فعلی نزدیک شده باشیم. هرچند پیش بینی زمان دقیق تغییر جهت بازار در این فضای پرنوسان بسیار چالش برانگیز است، اما این شاخص به احتمال شکل گیری یک رالی صعودی بالقوه در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۴ اشاره دارد.

مطالب مرتبط: استخراج بیت کوین

عملکرد بازار از ژوئن ۲۰۲۴

از ابتدای ژوئن ۲۰۲۴، کل بازار ارزهای دیجیتال به میزان قابل توجهی سقوط کرده است. بیت کوین (BTC)، بزرگترین ارز دیجیتال جهان، در این مدت با کاهش قابل توجه ۲۷ درصدی مواجه شده است. در بحبوحه این کاهش قیمت، آلت کوین ها نیز به شدت تحت تاثیر قرار گرفته اند و بسیاری از آنها در این مدت بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته اند.

با این حال، پس از به روز رسانی اخیر در رابطه با صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) در ایالات متحده، به نظر می رسد که بازار در حال بهبود است. علاوه بر این، ممکن است با تصویب صندوق قابل معامله در بورس مبتنی بر اتریوم (Ethereum ETF) توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) در ایالات متحده، به طور قابل توجهی بهبود یابد.

 

در این وضعیت چالش برانگیز، نهنگان (Wal鲸 – سرمایه گذاران بزرگ)، سرمایه گذاران و همچنین دولت هایی از جمله ایالات متحده و آلمان نیز مقادیر قابل توجهی بیت کوین را به فروش رساندند. در حالی که برخی از سرمایه گذاران و نهنگان مانند جاستین سان، بنیانگذار ترون (TRON)، اتریوم و سایر توکن ها را نیز به میزان قابل توجهی انباشته کرده اند.

منبع: coinmarketcap

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

امتیاز دهی به مقاله :

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *