رشد 10 درصدی نیر پروتکل با پیشنهاد حکمرانی جدید

رشد 10 درصدی نیر پروتکل با پیشنهاد حکمرانی جدید

پروتکل نیر (NEAR) با همکاری Gauntlet و بنیاد NEAR، یک پیشنهاد مهم حکم‌رانی ارائه کرده است. این اعلامیه منجر به افزایش 10 درصدی قیمت توکن NEAR شد. این پیشنهاد به دنبال تعمیق تمرکززدایی در اکوسیستم NEAR از طریق یک برنامه جامع است که تضمین‌کننده حکمرانی بهتر، پاسخگویی و عملکرد است.

چارچوب حکم‌رانی جدید برای اکوسیستم پروتکل NEAR

پروتکل NEAR اخیراً یک پیشنهاد حکم‌رانی جدید راه‌اندازی کرده است که به افزایش سطح تمرکززدایی اکوسیستم NEAR اختصاص دارد. این پیشنهاد مستلزم استفاده از یک سیستم رأی‌گیری مبتنی بر سهام به جای سیستم سنتی «یک نفر، یک رأی» است. بنابراین، این سیستم قصد دارد به دارندگان توکن NEAR کنترل بیشتری متناسب با سهام آن‌ها اعطا کند تا نگهداری فعال و غیرفعال را تشویق کند.

مطلب پیشنهادی: خط تولید با ۶۰۰ میلیون تومان

همچنین، این پیشنهاد توصیه‌هایی را برای تغییرات در گره‌های حاکم به منظور ارتقای اثربخشی ارائه می‌کند. این شامل تشکیل یک کمیته غربالگری برای مدیریت انتخاب delegatorها (نمایندگان) و غربالگری اولیه پیشنهادهای گرنت (کمک‌هزینه) و در نتیجه حفظ ارزیابی اثربخشی حکم‌رانی است.

مورد مهم دیگر، «مکانیزم نمایندگان تأیید شده» است که شامل شرح وظایف و رویه‌های نمایندگانی است که برای حکم‌رانی عملیاتی حیاتی هستند.

ساختار تأمین مالی و سازوکارهای تشویقی

در این راستا، این پیشنهاد یک مدل تأمین مالی جدید را برای حمایت از مدل حکم‌رانی جدید توصیه می‌کند. این شامل انواع تأمین مالی جدید و حفاظت‌ها و همچنین مشوق‌هایی برای نمایندگان و دارندگان veNEAR است. توکن‌های veNEAR که جزء کلیدی مکانیسم رأی‌گیری NEAR هستند، امکان سهام‌گذاری توکن‌های NEAR را برای سه ماه تا چهار سال فراهم می‌کنند. هرچه سهام طولانی‌تر باشد، حقوق رأی برای تشویق تعهد بلندمدت و تقویت نقش حکم‌رانی بیشتر می‌شود.

این پیشنهاد همچنین به موضوع مربوط به نرخ تورم سالانه 0.5 درصد و بازگرداندن 50 درصد از آن برای تأمین مالی پیشنهادهای حکم‌رانی و تشویق سهام‌گذاران اکوسیستم می‌پردازد. این تخصیص استراتژیک منابع برای اطمینان از انجام فعالیت‌های مناسب زنجیره‌ای (On-Chain) است.

در عین حال، چارچوب حکم‌رانی پیشنهادی، تحولی اساسی در فرآیند تمرکززدایی اکوسیستم NEAR را نشان می‌دهد. این امر از طریق افزایش تعداد اعضای delegator و انجام بررسی‌های دوره‌ای توسط کمیته غربالگری برای بهبود مستمر بازبینی استراتژی‌ها بر اساس عملکرد و اثربخشی حاصل می‌شود.

این رویکرد پویا به گونه‌ای طراحی شده است که اطمینان حاصل شود چارچوب حکم‌رانی در بلندمدت همچنان برای اهداف پروتکل NEAR مؤثر و مرتبط باقی می‌ماند.

افزایش قیمت توکن NEAR

پس از معرفی پیشنهاد حکم‌رانی جدید، قیمت توکن NEAR نیز 10 درصد افزایش یافت. این افزایش به دلیل واکنش بازار به تغییرات پیشنهادی است که انتظار می‌رود تأثیرات مثبتی بر توسعه بیشتر اکوسیستم داشته باشد. در زمان نگارش این متن، NEAR با قیمت 6.22 دلار معامله می‌شد که نسبت به پایین‌ترین قیمت روزانه 5.61 دلار، 7.81 درصد افزایش یافته است.

نمودار قیمت توکن NEAR

در طول این رالی، ارزش کل بازار NEAR و حجم معاملات 24 ساعته آن به ترتیب 7.93 درصد و 85 درصد افزایش یافت و به 6,851,091,519 دلار و 535,805,328 دلار رسید.

مطلب مهم: بهترین اجناس برای فروش در مغازه؛ معرفی پرفروش ترین مغازه ها

در حمایت از این روند صعودی، واگرایی میانگین متحرک همگرایی (MACD) به منطقه مثبت تغییر یافت. با افزایش میله‌های هیستوگرام، فشار خرید در حال افزایش است.

با این حال، امتیاز RSI 78 نشان می‌دهد که قیمت ممکن است در حال نزدیک شدن به اصلاح باشد. این پیش‌بینی به این دلیل است که RSI بیش از حد خرید، نشانه‌ای از کاهش حرکت صعودی است.

منبع: coingape

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

امتیاز دهی به مقاله :

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *