سقوط بیت کوین به سمت 63 هزار دلار!

سقوط بیت کوین به سمت 63 هزار دلار!

مشکلات بیت‌کوین (Bitcoin) به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها پایان یابد. ابتدا، آلمان بیش از ۳ میلیارد دلار بیت‌کوین فروخت. این فروش ترس زیادی در بازار ایجاد کرد و قیمت بیت‌کوین را به ۵۳,۰۰۰ دلار رساند. پس از اتمام این فروش، اکنون با بازپرداخت‌های Mt. Gox مواجه هستیم.

فروش BTC توسط آلمان

دولت آلمان حدود ۵۰,۰۰۰ بیت‌کوین را از یک وب‌سایت دزدی فیلم که از اواخر سال ۲۰۱۳ فعال بود، ضبط کرد. دولت تصمیم گرفت این بیت‌کوین‌ها را در بازار بفروشد. بنیان‌گذار ترون، جاستین سان، پیشنهاد خرید این بیت‌کوین‌ها را داد، اما دولت آلمان این پیشنهاد را رد کرد. با شروع فروش بیت‌کوین‌ها، بازار به شدت تحت تاثیر قرار گرفت و قیمت آن به ۵۳,۰۰۰ دلار کاهش یافت. پس از اتمام فروش، بازار به آرامی شروع به بهبود کرد. اما هنوز ترس دیگری بر سر ما سایه افکنده است: بازپرداخت‌های Mt. Gox.

سرمایه‌گذاری بیت‌کوین ده ساله

در ۲۴ ژوئن امسال، مدیر منصوب شده توسط دادگاه برای رسیدگی به Mt. Gox اعلام کرد که آماده بازپرداخت است. Mt. Gox در سال ۲۰۱۴ ورشکسته شد و از آن زمان، سرمایه‌گذاران منتظر بازگشت سرمایه خود بوده‌اند. پس از ده سال انتظار، آنها سرانجام سرمایه خود را که صدها برابر افزایش یافته است، دریافت می‌کنند.

مطلب پیشنهادی: معرفی راه های کسب درآمد از تلگرام

این فرآیند بازپرداخت نیز خطری بزرگ برای قیمت بیت‌کوین است. با تلاش‌های فراوان، قیمت بیت‌کوین به ۶۸,۰۰۰ دلار رسیده بود، اما حرکت بیت‌کوین از Mt. Gox دوباره قیمت را کاهش داد. به گفته آرخام، Mt. Gox بیت‌کوین‌هایی به ارزش ۲.۸۵ میلیارد دلار را از کیف پول سرد به یکی از کیف پول‌های خود منتقل کرد. این بیت‌کوین‌ها به چهار آدرس جداگانه در Bitstamp ارسال می‌شود تا به سرمایه‌گذاران تحویل داده شود. هیچ چیز بهتر از نمودار بیت‌کوین نمی‌تواند این وضعیت را توصیف کند.

سقوط بیت‌کوین در نمودارها

نمودار بیت‌کوین پر از نقاط قرمز شده است به دلیل دلایلی که پیش‌تر بحث شد. داده‌های Coinglass نشان می‌دهد که معامله‌گران نسبت به بیت‌کوین بدبین هستند و در ۲۴ ساعت گذشته تعداد بیشتری معامله‌های کوتاه باز کرده‌اند. این نشان‌دهنده آن است که معامله‌گران اعتماد کمی به افزایش قیمت بیت‌کوین دارند و این به طور گسترده‌ای صحیح است. معامله‌گران در ۸ ساعت گذشته بیش از ۲۰۰ میلیون دلار معامله، هم کوتاه و هم بلند، را نقد کرده‌اند.

نمودار بیت‌کوین

قیمت بیت‌کوین به زیر سه میانگین متحرک ۲۰، ۵۰ و ۱۰۰ سقوط کرده و تنها از میانگین متحرک ۲۰۰ حمایت می‌گیرد. یک تقاطع مرگ قریب‌الوقوع بین میانگین متحرک ۲۰ و ۱۰۰ قابل مشاهده است. اگر این اتفاق بیفتد، میانگین متحرک ۲۰۰ نمی‌تواند فشار نزولی را تحمل کند و قیمت به ۶۵,۴۰۰ دلار که یک حمایت جزئی است، کاهش می‌یابد.

مطلب مهم: با دو میلیون چی بخرم بفروشم

اگر این حمایت نتواند فشار را تحمل کند، احتمال زیادی وجود دارد که بیت کوین (BTC) به منطقه حمایت قوی ۶۳ هزار دلاری سقوط کند. در حال حاضر، قیمت بین سطح ۰.۷۸۶ فیبوناچی و MA 200 در نمودار ساعتی در نوسان است. بیت کوین برای بازپس گیری موقعیت خود در ۶۸ هزار دلار راه طولانی در پیش دارد. ما شاهد یک بازار خرسی کوچک در طول بازار گاوی هستیم که هم زمان ترسناکی است و هم فرصتی برای سرمایه‌گذاری.

منبع: coinpedia

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

امتیاز دهی به مقاله :

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *