دراپ شیپینگ چیست؟

دراپ شیپینگ چیست؟ مزایا و معایب dropshipping چه مواردی هستند؟

بیزینس آکادمی: در عصر حاضر روش های درآمد زایی بسیار متفاوت تر شده است، به طور مثال شما با استفاده از قدرت اینتنرت می‌توانید یک فروشگاه اینترنتی بدون وجود محصول باز کنید و یا با استفاده از گوشی خود به راحت ترین روش ممکن اقدام به درآمد زایی کنید. در نگاه اول شاید این سوال برای تان پیش بیاید که آیا امکان دارد بدون محصول فروشگاه داشت؟

در جواب این سوال به راحتی می‌توانیم پاسخ بلی را بدهیم. شما می‌توانید با اسفاده از دراپ شیپینگ (Drop shiping) به راحتی هرگونه محصولی رو در فروشگاه اینترنتی خود بفروشید. اگر شما نیز به این موضوع علاقه مند تر شدید پیشنهاد می‌کنی تا آخر این مطلب همراه ما باشید.

دراپ شیپینگ چیست؟ به چه کسی دراپ شیپر می‌گویند

مفهوم کلی دراپ شیپینگ (Drop shiping) چیست؟

در حقیقت دراپ شیپینگ یکی گزینه انجام سفارش به شمار می‌آید، که به کسب و کارهای آنلاین این اجازه را می‌دهد تا فرآیندهای تهیه، ذخیره و ارسال محصولات به وسیله تامین کننده انجام بگیرد و تنها مشکل شما پیدا کردن مشتری باشد.

این روش درآمدزایی برای کارآفرینانی که به دنبال سر و پا کردن یک کار هستند ولی سرمایه کمی دارند بسیار جذاب بوده و حتی می‌تواند موجب کسب درآمدهای بسیار زیاد بشود.

این رویکرد ساده در حقیقت این معنی را می‌دهد، که شما یک محصول را می‌توانید بفروشید و دیگر نیازی به اجاره فضای انبار، مدیریت زنجیره تامین موجودی و دیگر موارد مشابه ندارید.

به چه کسی دراپ شیپر می‌گویند؟

دراپ شیپر (Drop shipper) به شخصی می‌گویند که به جای فروش محصولات خود به عنوان واسطه فروش محصولات دیگران در کسب و کار خود را انجام می‌دهد. به بیانی بسیار ساده‌تر دراپ شیپر کسی است، که فرآیند دراپ شیپینگ را انجام می‌دهد.

اما از آنجا که فرآیند دراپ شیپینگ می‌تواند بسیار طول بکشد در برخی از محصولات ممکن بوده، که این فرآیند توسط 10ها کارمند و صاحبین کسب و کار انجام بگیرد. به تمامی افراد دخیل در فرآیند دراپ شیپینگ دراپ شیپر می‌گویند.

مدل کسب و کار dropshipping چیست؟

در یک مدل کسب و کار درآپ شیپینگ، شما محصولات تامین کننده تان را تبلیغ می‌کنید و در پنل تبلیغاتی خود (وب سایت آنلاین، اینستاگرام، توئییتر، تیک تاک) برای آن محصول تبلیغاتی ارائه می‌دهید و با استفاده از این پنل های تبلیغاتی، سفارشات مشتریان خود را ثبت می‌کنید.

همانگونه که اشاره کردیم در فرآیند دراپ شیپینگ سه بخش اصلی مشتری، فروشگاه خرده فروش (وب سایت یا چنل تبلیغاتی شما) و تامین کننده وجود دارد. پس از خرید مشتری شما باید از عنده فروش درخواست کنید تا محصولتان را به صورت مستقیم از روش های موجود به دست مشتری برساند.

مشکلات اصلی در دراپ شیپینگ

مفهوم دراپ شیپینگ

اگر شما نیز به فکر راه اندازی یک وب سایت برای دراپ شیپینگ هستید، بهتر بوده تا با برخی از مشکلاتی که ممکن است در این راه با آن مواجه شوید آشنا شوید؛ چرا که دراپ شیپینگ شاید در نگاه اول بسیار ساده به نظر بیاید اما این مدل از کسب و کار نیز مانند هر راهی مشکلات مخصوص خود را دارد.

  • حاشیه سود کم:

از آنجایی که شما به عنوان یک واسطه در این فرآیند شغلی کار می‌کنید مطمئنا حاشیه سود بسیار پایین تری نیز به نسبت تامین کننده خود خواهید داشت. طبیعی است، که هرچقدر شما پول کمتری دریافت کنید حاشیه سود کمتری نیز خواهید داشت. از این رو باید در نظر داشته باشید که شما این هزینه های کم در ابتدا نمی‌توانند هزینه های تبلیغاتی شما را پوشش بدهند.

  • رقابت بسیار زیاد:

از آنجایی که دراپ شیپینگ یکی از راه‌های محبوب برای کسب درآمد دلاری به شمار می‌آید و سرمایه بسیار کمی برای شروع نیاز دارد شما رقبای بسیار زیادی در حوزه کسب و کاری خود خواهید داشت. این رقابت بعضا در برخی از حوزه‌ها نیز بسیار بیشتر می‌شود. همچنین باید در نظر داشته باشید، که رقبای شما برخی از کمپانی های بسیار بزرگ نیز هستند.

  • تحریم‌ها و مشکلات ارزی:

یکی از مشکلاتی که غریبانگیر بسیاری از ما ایرانیان است، مشکل پرداخت و ارز محصولات بوده. بسیاری از تامین کنندگان دراپ شیپینگ در جهان ترجیه به استفاده از دلار برای فروش محصولات خود دارند و به احتمال زیاد از شما حساب بانکی خارج از کشور یا پی پال بخواهند.

  • پیچیدگی در حمل و نقل:

اگر شما برای فروش کالای خود تصمیم به استفاده از چندین تامین کننده دارید، باید در نظر داشته باشید، که مشکلات حمل و نقلی بسیار زیادی وجود خواهد داشت. به طور مثال، تصور کنید که یکی از مشتریان شما تصمیم به خرید چندین کالا از شما گرفته است. در این صورت باید اقدام به دریافت کالای مشتری از چندین تعمیین کننده با چندین قیمت متفاوت برای حمل و نقل کنید.

  • مشکل فهرست موجودی انبار:

از آنجا که هیچ تامین کننده‌ای دسترسی دقیقی به فهرست انبار خود را نمی‌دهد، شما نمی‌توانید به صورت دقیق محصولات خود را به صورت دقیق مدیریت کنید و ممکن است که دچار اشتباهاتی در مدیریت محصول خود داشته باشید. همچنین حتما توجه داشته باشید، که باید انبار خود را هر روز بروز رسانی کنید.

  • بر عهده گرفتن خطای تامین کنندگان:

یکی از اصلی‌ترین چالش های دراپ شیپینگ پیدا کردن تامین کننده مناسب است؛ چرا که اگر تامین کننده شما شرکت مناسبی نباشد تمامی خطاهای سر زده از شرکت برعهده شما خواهد بود. در حقیقت به زبان عامیانه طرف حساب مشتری شما هستید نه تامین کننده

چگونه دراپ شیپینگ را شروع کنیم؟

چگونه دراپ شیپر بشویم

حالا مه با تمامی موارد مهم در دراپ شیپینگ آشنا شدید، باید بدانید که چگونه باید دراپ شیپینگ را شروع کنید. اگر در این زمینه هیچ تجربه قبلی‌ای ندارید، اصلا جای نگرانی نیست و شما به راحتی می‌توانید در طول مسیر یادگیری اقدام به یادگیری دراپ شیپینگ کنید و در این تجارت به سودهای بسیار زیادی برسید.

Etsy و Shopify از جمله سایت‌هایی هستند که به شما کمک بسیار زیادی در دراپ شیپینگ می‌توانند کنند. اگرچه داشتن یک فروشگاه اینترنتی ملزم به تجربه زیادی است، ولی شما به راحتی می‌توانید با استفاده از این سایت‌ها و مطالب آموزش کسب و کار در سایت بیزینس آکادمی به راحتی کسب و کار دراپ شیپینگ خود را مدیریت کنید.

همچنین یکی از مزیت‌های اصلی‌ای که دراپ شیپینگ دارد، امکان کسب درآمد از خانه است شما به راحتی می‌توانید با استفاده از Dropshipping به صورت دورکاری درآمدهای بسیار زیادی را کسب کنید.

اما در ابتدا به یک طرح مناسب برای کسب و کار نیاز دارید و باید در این طرح اهداف و بازه زمانی مناسب برای رسیدن به اهدافتان را به صورت کاملا واضح و روشن بیان کنید.

اگر برنامه شما برای رسیدن به هدف بلند مدت است، تحت هیچ شرایطی عجله نکنید و با مرور زمان کار خود را ادامه بدهید و بر روی پیشرفت سئوی سایت خود، ترافیک، وروردی و تبلیغات کار کنید.

درآخر توجه داشته باشید که در این مسیر نیاز به صبر بسیار زیادی دارید و نمی‌توانید راه صد ساله را در یک روز طی کنید.

سخن پایانی

امروزه یکی از مفاهیم بسیار پرکاربرد در دنیا دراپ شیپینگ است، در اصل شما با استفاده از این روش اقدام به فروش محصولات یک تامین کننده را به عنوان واسطه می‌کنید. بسیاری امروز با استفاده از dropshipping شروع به درآمد زایی در جای تا جای جهان می‌کنند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

امتیاز دهی به مقاله :

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *