XRP تنها در دو روز 50 درصد رشد کرد!

XRP تنها در دو روز 50 درصد رشد کرد!

دو روز گذشته، جامعه ارزهای دیجیتال شاهد افزایش پیوسته قیمت ریپل (XRP) بود که نویدبخش پایانی بر روند نزولی این ارز دیجیتال از ۱۲ مارس به نظر می‌رسد. در این مدت کوتاه، قیمت XRP با رشدی ۴۸ درصدی به ۰.۵۸۲ دلار رسیده است.

اهمیت تاریخی برای ریپل

در دسامبر ۲۰۲۰، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) علیه ریپل لابز شکایتی مبنی بر ماهیت امنیتی (Security) بودن توکن XRP تنظیم کرد. اما در پیروزی‌ای قابل توجه، دادگاه در ۱۳ جولای سال گذشته، رأی به عدم ماهیت امنیتی XRP داد.

نمودار قیمت ریپل

بررسی داده‌های تاریخی نشان می‌دهد که پس از این حکم، قیمت توکن XRP با جهشی ۱۰۰ درصدی همراه شد. جالب توجه است که در سالگرد این پیروزی حقوقی، شاهد افزایش مجدد ۴۸ درصدی قیمت این ارز دیجیتال هستیم.

مطلب پیشنهادی: راه اندازی کسب و کار با 500 میلیون تومان: معرفی 20 محصول مهم

تحلیل تکنیکال و حمایت از روند صعودی

تحلیل تکنیکال نیز چشم‌اندازی صعودی را برای XRP ترسیم می‌کند. شاخص MACD نشان‌دهنده‌ی تقاطع خطوط MACD و سیگنال در سطوح ۰.۰۱۲۸۴ و ۰.۰۰۲۸۱- به ترتیب است. تحقق این الگو، نویدبخش روند صعودی قریب‌الوقوع XRP است.

تحلیل تکنیکال قیمت ریپل

همانطور که نمودار نشان می‌دهد، تمامی میانگین‌های متحرک (Moving Average) به عنوان حمایت عمل کرده و قیمت را در سطح ثابتی نگه داشته‌اند. همچنین در نمودار فیبو (FIB)، قیمت XRP سطوح مقاومتی متعددی را شکسته است.

بیایید به مناطق حمایت و مقاومت نگاهی بیندازیم: کانال حمایت و مقاومت نشان می‌دهد که جدیدترین حمایت XRP در محدوده ۰.۵۴۹ دلار تا ۰.۵۵۸ دلار قرار دارد و مقاومت اصلی در سطح ۰.۶۵ دلار است. عبور از این مقاومت می‌تواند به صعود بیشتر XRP به سمت ۱ دلار منجر شود.

تحلیل قیمت ریپل

نکته‌ی مهم دیگر این است که نمودار هفتگی نشان می‌دهد در صورت عبور XRP از ۰.۶۵ دلار در روزهای آینده، این ارز دیجیتال به روند صعودی بازخواهد گشت و از خط روند هفتگی حمایت دریافت خواهد کرد.

انباشت نهنگ‌ها و سودآوری بلندمدت

داده‌های Messari نشان می‌دهد که XRP در طول سال گذشته، دارایی‌ای سودآور بوده است. قیمت این ارز دیجیتال از پایین‌ترین نقطه خود در روند نزولی (۰.۱۲۲ دلار در ۱۳ مارس ۲۰۲۰) با رشدی ۳۷۷.۵۶ درصدی مواجه شده است. با این حال، XRP همچنان ۸۲.۲۸ درصد پایین‌تر از بالاترین قیمت تاریخی خود (۳.۲۹ دلار در ۴ ژانویه ۲۰۱۸) قرار دارد.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: شغل‌های ساده اما پر درآمد ایران

پلتفرم Santiment در توییتی به انباشت XRP توسط نهنگ‌های این بازار (دارندگان حجم بالای XRP) اشاره کرد و بیان داشت که این نهنگ‌ها از جهش اخیر قیمت حمایت می‌کنند.

سخن پایانی

در حال حاضر، تمام شاخص‌های موجود در نمودارها و داده‌های درون شبکه (On-Chain) از افزایش قیمت XRP حمایت می‌کنند. با این حال، جامعه ارزهای دیجیتال همچنان در انتظار پیروزی نهایی ریپل در پرونده‌ی حقوقی با SEC است. کارشناسان بر این باورند که با غلبه ریپل بر این پرونده، هیچ مانعی برای رسیدن قیمت XRP به ۱۰ دلار وجود نخواهد داشت. علاوه بر این، مؤسسات بیشتری ممکن است ریپل را بپذیرند و پس از صندوق قابل معامله در بورس سولانا (ETF)، شاهد راه‌اندازی صندوق قابل معامله در بورس ریپل نیز باشیم.

منبع: coinpedia

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

امتیاز دهی به مقاله :

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *