تون کوین (TON) تلگرام با فشار نزولی مواجه شد!

تون کوین (TON) تلگرام با فشار نزولی مواجه شد!

بازار ارز دیجیتال طی هفته گذشته شاهد روند نزولی توکن TON بود که با نوسانات قیمتی قابل توجه همراه بود.

در حال حاضر، TON با قیمت 7.23 دلار معامله می شود. این ارز دیجیتال پس از برخورد با مقاومت در سطح 8.16 دلار، به سطح حمایتی 6.16 دلار بازگشت. لازم به ذکر است که حجم معاملات 24 ساعته این کوین با کاهش 1.93 درصدی نسبت به روز گذشته، به رقم 265،683،144 دلار رسیده است. این رقم شامل نوسانات قیمتی ناشی از تثبیت بازار از اواسط خرداد ماه نیز می باشد.

تثبیت قیمت TON در محدوده باریک

بررسی نمودار قیمتی TON نشان می دهد که قیمت این ارز دیجیتال از اواسط خرداد ماه در حال تثبیت بوده و بین سطوح مقاومتی 8.16 دلار و حمایتی 6.16 دلار در نوسان است.

نمودار قیمت تون کوین

این حرکت رفت و برگشتی، بیانگر عدم اطمینان معامله گران است و به عبارتی، گاوها یاخرس ها قادر به ایجاد یک روند قطعی نیستند.

مطلب مهم: پرسودترین سرمایه گذاری در ایران

شاخص قدرت نسبی (RSI) توکن TON در حال حاضر روی عدد 48.88 قرار دارد که نشان دهنده بی طرفی از نظر موقعیت بازار است.

قرار گرفتن RSI زیر خط 50 نشان می دهد که نه شرایط فروش بیش از حد و نه خرید بیش از حد وجود دارد، بنابراین پتانسیل برای هرگونه جهت گیری در قیمت کوین وجود دارد. با این حال، روند نزولی اخیر در RSI، نشانه ای از افزایش فشار نزولی است.

قیمت توکن TON همچنین تحت تأثیر تعامل آن با میانگین های متحرک مختلف قرار می گیرد. قیمت فعلی بالاتر از میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA) است که به عنوان یک حمایت پویا در حدود 7.19 دلار عمل می کند.

برای مثال، TON همچنان پایین تر از هر دو میانگین متحرک نمایی 100 روزه و 200 روزه خود قرار دارد که نشان دهنده مقاومت های احتمالی و الگوهای نزولی بلندمدت است. از طرف دیگر، حفظ قیمت بالاتر از میانگین متحرک نمایی 50 روزه برای TON برای حفظ هرگونه حرکت صعودی احتمالی ضروری است.

فعالیت نهنگ های بازار

صاحبان بزرگ، جریان خالص خود را بیش از 31000 درصد افزایش داده اند. با وجود این، خرس های کوتاه مدتی که تمایلی به رها کردن TON ندارند، ممکن است نشان دهنده این باشد که اعتماد نهفته ای در میان نهنگ های بازار وجود دارد که این کوین در نهایت بهبود خواهد یافت. این فعالیت بالقوه می تواند سطح حمایتی ایجاد کند و از ریزش بیشتر قیمت جلوگیری کند.

نگاه نزولی در بازار مشتقات

با این حال، این موضوع با داده های بازار مشتقات متفاوت است. نرخ تامین مالی منفی نشان می دهد که معامله گران عمدتاً نسبت به بازار دیدگاه نزولی دارند و انتظار سقوط قیمت را دارند.

این احساس در بازار مشتقات، فشار نزولی بر TON وارد می کند و شکستن سطوح مقاومتی کلیدی را برای آن به چالش می کشد.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: شغل های کثیف اما پردرآمد

در حال حاضر، حمایت فوری TON در سطح 7.10 دلار قرار دارد که طی چند روز گذشته چندین بار مورد آزمایش قرار گرفته است. در صورت شکستن زیر این سطح، TON ممکن است دوباره به کف خود در 6.16 دلار بازگردد.

در همین حال، سطح مقاومت اصلی آن همچنان در 8.16 دلار باقی مانده است و هر گونه تلاش موفقیت آمیز برای عبور از آن، درهای بیشتری را برای افزایش قیمت تا 9 دلار و فراتر باز می کند، اما با افزایش تعداد منتقدان، به نظر می رسد این اتفاق به زودی رخ نخواهد داد.

منبع: bitcoinworld

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

امتیاز دهی به مقاله :

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *